Koh Chang White Sand

12 november 2010 - White Sand Beach, Koh Chang, Thailand, Thailand

Jom Tien

Hiep hiep hoera, Michiel is jarig!!!!

De kamer was dan ook met vlaggetjes uit Nederland versiert.

Vandaag naar Pattaya gegaan om tickets te regelen voor de reis naar Koh Chang. We hebben eerst getracht dit in Jom Tien te regelen, maar dit schol 400 baht voor zijn tweeën ongeveer

€10 en zuunige zeeuwen als we zijn, vonden we dat de moeite waard om de kaartjes in Pattaya te regelen. Na wat gezoek hebben we dit kunnen regelen bij Koh Chang Travel Agency. Een kamer boeken via hen, was niet echt voordelig dus dit hebben we zelf geregeld via Internet.

‘s Avonds met Mirjam en André uit eten geweest, een restaurantje bij het Hotel waar zij verbleven met livemuziek…..die op zijn zachtst uitgedrukt niet echt om aan te horen was, maar wel ons plezier verhoogde. Michiel werd getrakteerd (door Mirjam en André) op een ijstaart met kaarsje en een niet om aan te horen “Happy Birthday” van de zangeres van het live zingende duo.

Super leuk en vermakelijk, zeker toen ze een verzoekje voor Michiel ging zingen en geen nummers van Flank Sinatla kende, maar wel eentje van Lobby Williams……het Engels dat de dame uitkraamde was zeer vermakelijk, het was een eigen tekst op de versie van “Angels”. Na het gezongen verzoekje wilde we opstaan om weg te gaan en onze oren wat rust te gunnen, maar de zangeres was in haar element en zong nog een tweetal nummers voor onze Michael. Toen moesten we natuurlijk wel even blijven zitten, dat is wel zo netjes en zo zijn we dan ook weer.

Daarna nog wat gedronken bij een GoGo barretje bij ons in de straat van het guest house, ondanks dat wij er erg vroeg uit moesten de volgende dag werd het toch nog een latertje.

We hebben afscheid genomen van Mirjam en André, zij hebben nog ruim anderhalve week in Pattaya en wij gaan weer verder.

Koh Chang

Gisteren (donderdag) zijn we vertrokken naar Koh Chang. De minibus arriveerde ruim drie kwartier later dan gepland om half negen, maar ach het blijft Thailand hè!!

Op het achterbankje opeen gepropt met zijn tweetjes arriveerde we drie uur later bij de pier.

Deze keer niet vanaf centre point pier nar Koh Chang, maar vanaf Ao Sapparet. Daarna hup in de pick up taxi’s naar onze kamer vertrokken.

Een kamer in Alina Grande met sea view…en zo bleek later met vooral smelly view, maar je kan overal wel over zeuren natuurlijk. Het uitzicht was in ieder geval mooi.

We hebben de middag een beetje doorgebracht met lezen en relaxen op het balkonnetje.

Daarna lekker gegeten in het naastgelegen restaurant, sandwiches met echte!!! kaas, bijna een unicum in Thailand want dat maak je over het algemeen niet veel mee. ’s Avonds weer in het zelfde restaurant gegeten en ook dat viel absoluut niet tegen, wij zullen zeker nog eens bij Thor’s place gaan eten. Na wat drankjes op ons balkon, lekker op tijd naar bed want het vroege opstaan was pittig die ochtend.

Vanochtend ontbeten en op zoek naar een andere kamer, bij Alina Grande konden we wel terecht voor een kamer met garden view. Dit echter tegen een behoorlijk hogere prijs dan onze internetboeking voor de sea view, al was hier waarschijnlijk een fout gemaakt. Je betaald normaal 2000 Baht voor deze kamer en wij hadden m voor helft…. J

Nu zitten we bij SP Place, net als twee jaar geleden, nette kamers voor een redelijke prijs.

Vandaag weten we nog niet wat we gaan doen….op het strand liggen, scootertje huren??

We zien wel en we houden jullie op de hoogte.