Ayutthaya

26 november 2010 - Ayutthaya, Thailand

Kanachaburi

Inmiddels hebben we onze voedselvergiftiging overwonnen, en wel met de dank aan antibiotica.

Ondanks dat euvel, hebben we wel nog vanalles ondernomen. Samen met het gezin van de eigenaar Loi Kratong gevierd, en inderdaad Bennie, onze bloemstukjes in de rivier gelaten en een wensballon opgelaten. Schitterend om al die wensballonnen de lucht in te zien gaan.

Ook zijn we nog naar de oorlogsbegraafplaats geweest met bijbehorend museum. Ook hebben we nog een tour gedaan naar de Hellfirepass, hotspring en een waterval. We zijn bij een Monkeyschool geweest, waar ze volgens ons vooral 'leerden' hoe de toeristen vermaakt moesten worden met trucjes... We hebben ons al met al dus niet tegen laten houden door onze opspelende maag, in aangepaste vorm hebben we toch behoorlijk wat ondernomen.

Ayutthaya

Gisteren zijn we met de lokale bus vertrokken naar Ayutthaya, want ook hier zijn we nog nooit geweest. Na ongeveer vier uur in een bus met kapotte schokbrekers, maar met mooi uitzicht tijdens de route ter compensatie, zijn we aangekomen.

We hebben ons intrek genomen in een kamer bij Promtong Mansion. De eigenaresse is en Thaise dame die 12 jaar in Engeland heeft gewoond en gestudeerd en nu samen met haar zus de boel runt. Ze is supervriendelijk en legt alles aan iedereen uit, ook wil ze graag iedere dag weten van iedereen wat de plannen zijn. Kortom supervriendelijk, maar af en toe een beetje hyper. (Nog erger dan jou, Dave)

Vandaag willen we op de fiets (als ik Michiel zo ver krijg) de stad een beetje gaan verkennen, naar de olifanten opvang en een paar tempels bekijken.

1. Davy:
    26 november 2010
    Ik hyper nee hoor klopt niets van hahah.
    Gelukkig zijn jullie weer inzetbaar. Geniet er nog goed van want het einde is alweer in zicht.
    Fijne dagen nog groeten rustige ome dave