Kanchanaburi River Kwae

19 november 2010 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag vanuit Bangkok vertrokken naar Kanchanaburi.

Twee uurtjes met de lokale (VIP)bus en we waren er.

We hebben ons intrek genomen in een kamer bij Sabai@Kan, grenzend aan de tuin met zwembad en rondhuppelende konijntjes.

Meteen maar even een duik in het zwembad genomen, waren we meteen een beetje opgefrist.

Aan het einde van de middag naar de Brigde over the River Kwae gelopen, waar het zwart zag van de mensen...een echte trekpleister dus. Morgen willen we er overheen lopen en naar het Oorlogsmuseum. Zondag zal er vermoedelijk weinig van uitstapjes komen, aangezien het hier een nationale feestdag is. Wat er precies te vieren valt, daar zijn we nog niet helemaal achter maar iedereen is druk in de weer met vuurwerk en het vouwen van bamboebootjes.

Vanavond hebben we goed gegeten voor slechts 50 Baht (1,5 €) bij een gezinnetje met een keukentje in de tuin. Met behulp van handen en voetenwerk en de hulp van een beetje Engelse sprekende Thaise gast is het gelukt om te bestellen en binnen 5 minuten hadden we ons eten op tafel.....dat we daarna elders voor bijna het zevenvoudige wat drankjes hebben genuttigd, zullen we maar buiten beschouwing laten.

....wist je dat Bridge over the River Kwai, zoals in de film, betekend Rivier over de buffels, De Thaise bevolking vindt het dus ook erg grappig als je dat zegt in plaats van Kwae....

Filmpje op youtube  is vd brug met de trein die langkomt klik op bovenstaande link .

1. Pa:
    21 november 2010
    had de brug groter verwacht, wel bijzonder dat er ondanks dat er mensen op lopen ook een trein rijd.

Het was leuk om jullie stemmen te horen gisteren avond.
    geniet nog maar even want het is zo verbij.

Gr,
    Pa Ma Dav en Enzo
  2. Marlies:
    21 november 2010
    Lieve kindertjes even iets van je moedertje leren, nu wordt het lichtjes feest gevierd dat is al 700 jaar oud en schijnt prachtig om te zien als al die kaarsjes de rivier af drijven.

Loi Kratong is het Thaise feest van het licht. Dit feest wordt op de avond van de volle maan in november gevierd.
    De 'Krathong' is een offer voor 'Mae Khongkha', de 'Moeder van het Water'. De Thais geloven dat bij het wegdrijven van de 'Krathong' ook zonden en ongeluk zullen weggaan. Hoe verder de 'Krathong' wegdrijft en hoe langer de kaars blijft branden, hoe meer voorspoed en geluk in de toekomst.Het Loi Krathong festival gaat terug naar de tijd van het koningschap van koning Sukhothai in Thailand, zo'n 700 jaar geleden. Het wordt gevierd aan het einde van de regentijd, bij de oogst van de rijst. Eigenlijk is het een Hindoe-traditie: de god van het water bedanken voor "alle regen". Verschillende Boeddhistische tempels organiseren in Maleisië het Loi Krathong Festival.Dit valt altijd samen met de volle maan.

Geniet verder van ieder moment want voor je het weet zit je in het koude Nederland.
    Groetjes, Marlies en de Bunnies
    ps wendy dat grijsje wil ik wel houden hoor als je thuis zijn dat is mijn knuffeltje.
  3. Bennie:
    23 november 2010
    Ik ken die hele brug niet, is dat iets uit "Tour of Duty" ofzo? want das van voor mijn tijd