Koh Chang

15 november 2010 - White Sand Beach, Koh Chang, Thailand, Thailand

Gisteren en vandaag het eiland een beetje verkend op de scooter.

Gisteren was het behoorlijk warm en zonnig, boven de dertig graden, vandaag hadden we wat meer bewolking en zat de temperatuur net onder de dertig graden.

Dezelfde plaatsjes een beetje bezocht als twee jaar geleden, al is veel al behoorlijk veranderd. Je kunt goed merken dat er meer toeristen naar Koh hang gaan, en dat er als respons daarop twee keer zoveel winkeltjes, guesthouses en dergelijke ontstaan.

Twee jaar geleden vonden we een mooi rustig strandje aan de weg, waar toen één hutje voor drankjes te vinden was en een enkele toerist. Het staat er nu vol met sunbeds, drink- en eetgelegen heden en zelfs een guesthouse. Het strand was nog net zo mooi, alleen een beetje drukker. Grappig dat sommige dingen toch zo snel kunnen veranderen, en ook een beetje jammer.

Ook het vissersgehuchtje gezocht voor de lekkerste prawns van Thailand, alsdus Michiel. Na vele verkeerde routes eindelijk het desbetreffende restaurantje gevonden, hadden ze geen garnalen meer...arme Michiel.

Voor morgen willen we een snorkeltrip regelen en misschien de dag erop weer weg van het heerlijke Koh Chang.

We houden jullie op de hoogte.